woensdag 20 maart 2019

Woensdag 20 maart 2019


Stage 3 ;  Oak Valley Estate - Oak Valley Estate.      107 km.  / 2800 hoogtemeters


Na een ganse nacht bier zuipen onder begeleiding van Wouter komen we alle 2 zo zat als een kanon aan de start van de volgende etappe.
Bij het aanschuiven in Box B bekijkt iedereen ons aan alsof er iets mis is met ons. Vooral naar mij kijken er enkelen raar...

Er staat er enen met een Gobik gilet en mouwstukken ... ja ikke.
Nog de weerraddar bekeken voor de start. Geen al te best weer vandaag. Ik heb liever een rits open te zetten dan te bibberen van de kou... dacht ik.
We trokken het ruwe Groendlandgebergte in. Op de menu, klimmen tot boven de 1000 meter. Bijna boven reden we de dikke mist in. We waanden ons op een andere planeet.
Op de koop toe begon het tijdens de afdaling te regenen en serieus af te koelen. De tanden van de andere teams knapperden van de trail en de kou. Wouter en ik reden verder op ons ritme van de afgelopen dagen. We kregen opnieuw een mix van verschillende ondergronden onder de wielen. De aanmoedigingen onderweg deden deugd. Telkens je denkt dat je het beste hebt gehad ... komt nog iets beter.
In het tweede gedeelte amuseerden we ons gelijk kleine kinderen. De afdalingen werden technischer en geleidelijk aan daal ik iets beter. Nog steeds als een oude dame in koerstermen, maar ik stuur Wouter vooruit en rij mijn lijnen.
We kwamen aan in 6u 7 min. 58 sec. Goed voor de 27 ste plaats bij de Masters.

In het totaal klassement staan we voorlopig op een 26e plaats bij de Masters van de 221.
Maar 1 ding moeten jullie onthouden de komende dagen. We zijn hier beide om deze meest epische MTB race met volle teugen te beleven.
We zijn hier heel graag, smile,      😁.  we vragen dit een paar keer per dag aan elkaar.  Vandaar.
We zijn halfweg. Morgen staat een tijdrit op het programma.

Ons vol achterwiel staat klaar. We twijfelen alleen nog of we met een 53x11 of 54x11 gaan rijden...
We rijden van het startpodium om 8u36, dus voor de mensen in België om 7u36.

Ondertussen beginnen de bikers elkaar wat beter te kennen en heerst er een super toffe sfeer in The Epic Village !

Als je dan nog op de foto kan met enkele sympathieke bikers, dan weet je dat ik in mijn nopjes ben.

Eindigen doe ik met de 4 letters die we vaak door de locals horen en ook lezen op de grond...

TRAP TRAP TRAP TRAP


Adios

Sponsored by Archi-Co.be, 2Rebuild.be, Van Trimpont , VegaBike, Fietspositionering DM,
                       Bank Delen, KoersKaffee, Scott and Gobik!






5 opmerkingen: