vrijdag 22 maart 2019

Als hij maar geen voetballer wordt

Vrijdag 22 maart 2019   STAGE 5   Elgin - Stellenbosh


100 km   -   2850 hoogtemeters

Gegroet beste vrienden,
Het is weer aan nr 1 van team ArchiCo/2Rebuild om te bloggen. Vandaag hebben we de koninginne-etappe (32 pintjes)  tot een goed einde gebracht. Als onze Mathilde even hard zou zijn als deze rit, was President Trump niet groter dan een smurf. De benen zijn niet meer zoals op dag 1 (bij niemand denk ik), maar toch toch zonder kleerscheuren aan de finish geraakt. Alle twee content.
Maar vandaag moet er nog iets van mijn hart. We zijn hier met 53 Belgen. Goede sfeer maar sinds dag 1 begroet een landgenoot met steeds met ‘Goeiemorgen Emond Renaud’. Blijkt dat mijn tweeling broer bij Standard Luik speelt. Aangezien ik geen kenner ben van het Belgische voetbal ( de bewuste landgenoot beroepshalve wel), bestaat er gelukkig zoiets als Google afbeeldingen. Ik laat jullie beoordelen wie de voetballer is bij de bijgevoegde foto’s. Graag gele briefkaart naar Reyerslaan 53, 1043 Brussel.








Hij mag nu nog gelijk hebben dat er fysieke gelijkenissen zijn, een mountainbiker wordt niet graag vergeleken met een voetballer. Mijn teamie heeft zich op tijd bekeerd en zal me deze uitspraak wel vergeven. Uiteraard hebben die mannen een stresserend beroep waarvoor ze de gepaste vergoeding krijgen : zorgen dat je haar tip top is voor de wedstrijd, je hersens breken over de volgende tattoo, oefenen voor een nieuwe sterfscène als je wordt aangetikt in duel,of welk hemdje aan te doen op zaterdag naar de Carré te gaan. Als voetballers al na 90 minuten krampen hebben, zie ik Renaud hier vandaag geen 6u op de fiets zitten. De ontstopper van Andreas Pandi zou jaloers zijn op de zuurtegraad van zijn bloed door de lactaat opstapeling. Dus AUB, zeg nooit meer dat ik op voetballer lijk.

Dank bij voorbaat
Dit gezegd zijnde groet ik jullie
Slaapwel en tot morgen voor weer een mooie dag in Stellenbosch.

Sponsored by Archi-Co.be, 2Rebuild.be, Van Trimpont, VegaBike, Fietspositionering DM, Bank Delen, KoersKaffee, Scott and Gobik. 







Wouter

5 opmerkingen:

  1. ����. Komaan, nog 2 te gaan!! Gogogo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. komaan,Bart,je bent er bijna,het is al een hele
    prestatie,je ma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, Wouter als voetballer 🤭😂
    Knap gereden alweer.
    Tot binnenkort.
    Matti

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk Wouter. tegelijk mijn excuses voor de late reactie. Ben nu pas beginnen lezen. Het leven van een gepensioneerde, weet je wel... Enorm respect voor wat jullie ginder gedaan hebben.
    nonkel marrek

    BeantwoordenVerwijderen