zondag 31 maart 2019

The road 2... the end ...

Beste lezers, volgers, familie, vrienden, haters, buren, sponsors, collega's, bikers en kameraden...

The road 2 the Cape Epic is aan zijn einde gekomen.
Exact een week geleden reed ik samen met Wouter over de finish van de 16e Absa Cape Epic.
8 dagen, 630 kilometer en 16 650 hoogtemeters hebben we in totaal overwonnen...

Het was een intensieve periode. De afgelopen 7 maanden stonden volledig in het teken van de Cape Epic. Elke training, elke zweetdruppel, iedere bidon, iedere energiereep, ...
Steeds weer hoorde ik het zinnetje...
'Do you have what it takes?'   - de slogan van 'The untamed African MTB Race'.
Ik ging ermee slapen en ik stond er opnieuw mee op. Af en toe was er wel wat twijfel of ik dit wel aan kon. Maar de wil was er en de motivatie torenhoog. Ik had hier zo hard naar uitgekeken...
Die droom om ooit in mijn leven deze machtige mountainbike meerdaagse te rijden in Zuid-Afrika is vervuld...

Graag wil ik langs deze weg iedereen bedanken die hieraan heeft bijgedragen. Zowel familie, vrienden, buren, collega's, kameraden, sponsors en haters.
Ja die laatste ook. Al wie nu en vroeger twijfelde aan mijn capaciteiten, al diegene die steeds commentaar hebben/hadden en het altijd beter weten/wisten, al diegene die denken dat zij de beste zijn op deze wereld,...   bedankt ! Dat extra tikkeltje motivatie zorgde voor de perfecte boost. Ik heb mijn revanche beet. YES!

Iedereen die de afgelopen maanden in mij geloofde, mij steunde, mij vertrouwen gaf, ook geweldig                            BEDANKT!

Net voor de afreis naar Kaapstad, kreeg ik van een sponsor de volgende woorden toegestuurd;
                                                          'MAKE US PROUD'
Ik hoop dat we dat gedaan hebben. Dankjewel sponsors. We deden ook voor jullie ons uiterste best zoals jullie deden voor ons. In ieder geval zijn Wouter en ik super trots op onze prestatie. We hadden vooraf geen idee wat op ons af kwam. We konden moeilijk inschatten of de trainingsarbeid voldoende was om deze wedstrijd tot een goed einde te brengen. Laat staan of er een mooi resultaat in zat. Ik durf alleszins zeggen dat we een prachtige prestatie geleverd hebben. De ganse week zijn we geen enkele keer in de problemen gekomen. 8 dagen zijn we constant geweest in onze prestatie. De inspanningen waren niet van de poes. We hebben genoten van de prachtige trails en natuur. Het was een geweldige week. Dit neemt niemand ons nog af. Een periode om nooit meer te vergeten.

Bedankt vader en ma'tje. Om de doorzetter die jullie van mij gemaakt hebben. Dat ik altijd mijn sportieve dromen in het verleden mocht waarmaken. Het voelt nu misschien voor mij aan als een hoogtepunt na al mijn sportieve jaren. Maar ik droom stiekem dat het pas het begin is van nog vele straffe momenten. Jullie hebben mij als ouder hierin altijd gesteund, bedankt!

Ik dank ook in het bijzonder Ine. Vanaf het eerste moment, toen ik nog twijfelde om aan dit avontuur deel te nemen, heeft zij mij gesteund. Het was niet gemakkelijk om alles te combineren. Fietsen/trainen, werk, vrienden en gezin. Maar met goede afspraken kon alles prima verlopen. Vaak was ik 's morgens vroeg weg, vaak was ik 's avonds moe en ging ik vroeg slapen of deed ik nog een coretraining ipv in de zetel te liggen. Bedankt ook voor de aangepaste maaltijden. Elke dag een vol wasrek fietskledij... sorry. Je bleef ook rustig na mijn ongeval, alles kwam goed.
Door deze prestatie weet ik dat ik haar ook een klein beetje trots gemaakt heb. Achter elke renner staat een sterke vrouw zeggen ze altijd...

De laatste die ik speciaal wil bedanken is Wouter. Tenslotte hebben Wouter en ik als team deze prestatie neergezet. Door onze werk-en gezinssituatie was het niet altijd mogelijk om elke week samen te trainen. Ik had er alle vertrouwen in dat Wouter klaar zou zijn voor de Cape Epic. Het was ook zijn droom om ooit hieraan deel te nemen... dan kom je niet aan de start zonder een goede voorbereiding. Hij heeft mij deze winter ook naar een hoger niveau gebracht. Tijdens elke training samen had ik altijd het gevoel dat ik iets minder was dan Wouter. Dat zorgde ervoor dat ik tijdens de week niet op mijn lauweren rustte. Al snel werd in Kaapstad, na de verkenning, duidelijk dat Wouter in goede doen was. We waren complementair. Gelukkig had Wouter geen probleem met mijn gestructureerde aanpak van de wedstrijd. Na de proloog was hij te vinden voor mijn tactiek. Merci! Gelukkig. Het is niet zo vanzelfsprekend dat 2 competitiebeesten overeen komen. Ik heb me geen enkele keer druk gemaakt. De crisismomenten bleven uit. Alles verliep prima. We bleven de ganse tijd rustig. Bedankt Wouter om samen deze ongelofelijke prestatie neer te zetten. Sorry dat ik je soms toe riep om 'niet te geweldig' te zijn. Sorry dat ik je soms toe riep 'geen risico's e' . Sorry dat ik je af en toe dicteerde om te drinken. Maar het heeft geloond. We konden elkaar blindelings volgen. We deden dat samen voortreffelijk. BEDANKT TEAMMIE!

Zo ben ik aan het einde gekomen van 'the road 2 the Cape Epic 2019'. Mijn posts over de weg die ik afgelegd heb, werden meermaals gelezen. Momenteel zit ik aan 7.590 pageviews. Dat had ik eigenlijk nooit verwacht. Maar jullie interesse en reacties zorgden voor een voortzetting van mijn posts. Misschien doe ik dit wel nog eens over bij een nieuw straf avontuur. Wie weet... want...

'Wat vandaag niet is, kan morgen komen.Vergeet daarom niet te blijven dromen.
Vergeet daarom niet te leven, elke dag!'


ciaoooo ....

Nino B

Sponsored by Archi.Co.be , 2Rebuild.be, Van Trimpont, VegaBike, Fietspositionering DM,
                       Bank Delen, KoersKaffee, Scott and Gobik.





the end......  ðŸ‘‹



1 opmerking:

  1. je bent een echte doorzetter,prachtige kerel
    ben zo trots op jou,je ma'tje

    BeantwoordenVerwijderen