dinsdag 19 maart 2019

De kachel moet branden

Dinsdag 19 maart 2019

Stage 2 : Hermanus - Oak Valley Estate.           86 km.   /  2250 hoogtemeters



 Beste vrienden en sympatisanten,

Vandaag wordt de blog van Bart gehacked door nr 558-1. De Cape Epic is een mtb race voor teams, dus moeten we elkaar helpen. Terwijl mijn team mate naar de massage is, neem ik zijn blog even over en kan hij dit al van zijn to do lijst schrappen.
Ik zou het kunnen hebben over de prachtige trails, de prima organisatie, de ambiance van de Cape Epic, etc... maar Ik denk niet dat Nino B het al gehad heeft over BIER in al zijn posts, dus ga ik van de gelegenheid gebruik maken om hier verandering in te brengen. Ik heb namelijk een nieuwe app geïnstalleerd op mijn Garmin. De tijd dat alleen snelheid en afstand geregistreerd werd,  behoort nog juist niet tot het stenen tijdperk. Nu gooit elke wielerliefhebber zijn wattages, hoogtemeters , cadans, hartslag   .... online. Maar er bestaat nu ook een Garmin app die berekend hoeveel pintjes je verdiend hebt na een rit. Hou je vast : vandaag heb ik er 28,7 verdiend (zie foto). Niet dat ik nu plan ben dit allemaal als recuperatie drank naar binnen te werken. Ten eerste zit ik dan morgen niet met een kater,  maar met een buffel. Je weet wel, zo eentje die ‘s morgens aan we ontbijttafel met een basstem (genre Barry White) zou zeggen tegen de kater “.Hoi kleintje”.  Ten tweede kan ik dan terug naar het stadhuis.  Ik ben geregistreerd als orgaandonor maar mijn lever zal niet meer bruikbaar zijn voor transplantatie. Alle gekheid op een stokje , ik wil met deze metafoor ( beers earned) enkel aantonen dat er wel wat calorieën verbruikt worden. En om een wijze Tieltse wielrenner (de leden 26/9inch MTB club weten wel  wie ik bedoel) te citeren : de kachel moet blijven branden. Dus moeten steeds blijven eten en drinken. Bart herinnert me er ten gepaste tijde aan als goede huisvader, net zoals hij me intoomt als ik weer veel te geweldig start, bunny hups en wheelies wil doen of afdaal met  iets te veel risico. Je kunt tussen de lijnen lezen dat hij de verstandigste is van de twee maar het werkt. Dus morgen zelfde aanpak.

Wouter

PS : indien je liever trappist drinkt, moet je het aantal pintjes delen door drie.


Sponsored by Archi-Co.be, 2Rebuild.be, Van Trimpont, VegaBike, Fietspositionering DM, 
                       Bank Delen, KoersKaffee, Scott en Gobik













3 opmerkingen:

  1. goede raad is goud waard,laat de kachel maar branden.......
    veel plezier samen,oed junder goed gasten,ma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo ontdek ik nog meer verborgen (schrijf)kwaliteiten bij mijn neef...
    In elk geval : jullie doen dat alle 2 bijzonder goed. Volhouden en genieten...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, helemaal Wouter Peeters.
    Fier op die kleine dronken Oesjma...
    nonkel marrek

    BeantwoordenVerwijderen