maandag 18 maart 2019

Maandag 18 maart 2019

Stage 1 :  Hermanus   -   Hermanus.      111 km.    /    2700 hoogtemeters

Ik had niet de beste nacht.... het opnemen van voldoende vocht zorgde voor 3 sanitaire nachtelijke stops... niet ideaal dus.

Om 5 uur gewekt worden door de befaamde doedelzak helpt ook niet om fit wakker te worden.

Maar we zijn positief. We zijn nog in de race! En vandaag mogen we extra lang fietsen. De langste etappe op het schema!
Om 5u 30 ontbijten... toch iets vroeger dan gewoonlijk op mandag. Chef Gino stond ons kiplekker op te wachten. ‘Starten met pasta mannen’ was de wijze raad.
Zogezegd zo gedaan. Wouter liever niet.
Onze prachtige team tenue aantrekken en fiets ophalen.
Het startschot klonk voor de profs. Daarna de dames en onmiddelijk was het aan ons. Box B.

Wat een bangelijk gevoel.
Dat gevoel ging snel over in wedstrijdgewoel. Alles bleef netjes gedeciplineerd. Na 2 kilometer  verloor ik mijn drinkbus onder mijn zadel. Gelukkig zat Wouter achter mij. Stoppen dus. Zonder zou niet lukken. De singletrack ging over in een lange klim op asfalt om dan naar de Hermanus biketrack te rijden. Het uitzicht...  prachtig! Gelukkig voor ons geen zon. Wat laag hangende wolken. Beter zo. Wat beloofde een lange tocht te worden.
Na wat overleg met Wouter beslisten we na 10 km onze tactiek. Het plan klopte ...
Na 5u48 kwamen we zo feir als een pauw over de finish.
We did it! We schuiven een plaatsje op in de ranking.

Nu 29e bij de Masters!

We zijn geen enkele keer in de probleem gekomen. Geen valpartijen. Geen technische problemen. Geen dipjes. Alles verliep gesmeerd.
We mogen nu vooral niet overmoedig worden. Morgen is een nieuwe dag. Opnieuw start om 7u15.
We vertrekken hier uit Hermanus. Morgen komen we aan in een nieuwe Epic locatie.

Het is tijd om te slapen, dus morgen meer!

Het meeste speciale moment van de dag voor mij:

We komen bij Oscar Freire en Natalia Fischer op zo’n 25 km van het einde.
Ik begroet Natalia in het Spaans.
Vraagt ene Oscar, wie begroet jij nu?
Antwoord ik ‘ Natalia’
Ooowwwww Zegt die Spanjaard.
Roep ik hem als we wegrijden: Who are you Mister? Oscar Who? Never heard about.’’


Wij met z’n vier plat van het lachen...

Adios amigos!


Sponsored by Archi-Co.be, 2Rebuild.be, Van Trimpont, VegaBike, Fietspositionering DM,
                        Bank Delen, KoersKaffee, Scott en Gobik!








4 opmerkingen: