donderdag 27 september 2018

Do you have what it takes?

Do you have what it takes...

Deze titel staat bovenaan de mail die ik van de organisatie kreeg.
Het parcours van de 16e Absa Cape Epic 2019 werd gisteren bekend gemaakt. Wouter en ik hadden een mail ontvangen met de uitnodiging hiervoor. We waren niet afgezakt naar Kaapstad... precies of dat een optie was...even een diner meepikken en terug vliegen, haha.
We konden de voorstelling van het parcours volgen via live-streaming. Dat deed ik wel e.
Spannend, dat was het wel, alles komt zo opnieuw een stapje dichter. De movie van het parcours, met een korte samenvatting van de trails, kan je via deze link bekijken... moet je zeker eens doen.

https://youtu.be/Zrx8ElB-73g           (2019 Absa Cape Epic Route Reveal)

Neem even je tijd, dan weet je al iets meer over de Absa Cape Epic, tenzij je er alles van weet natuurlijk. Wedden dat je dan ook kijkt, want dit is echt waar mountainbiken om gaat. Ikzelf heb het filmke al ...keer bekeken. Raad eens?

Voortdurend spookt de titel door mijn hoofd. DO YOU HAVE WHAT IT TAKES?
Een beetje twijfel, eeuuhh, mmm, nee niet echt twijfelen, maar eerder mezelf afvragen wat ik de komende maanden kan doen om er klaar voor te zijn. Kan ik daar helemaal klaar voor zijn? ...enz.
De titels van de 'stages' spreken voor zich.
In totaal 625 km in 8 dagen. En olalalala, 16 650 hoogtemeters.

Kort samengevat, veeeel klimmen dus, heeeel veeel. Wie zich geroepen voelt om ne keer mee te gaan op training deze winter, klimtraining, laat het weten aub. Met 2 is het altijd leuker nietwaar.
Ondertussen is de maand september bijna voorbij. Op de teller staan 1.196.30 km fietsen, goed voor 52 uur en 32 minuten op het zadel zitten. Ik deed deze maand 6.931 hoogtemeters...
Nu lezen jullie even snel terug en merken jullie op dat ik er op de Cape Epic bijna 10.000 meer doe in 8 dagen.
JA.

Do i have what it takes?


sponsored by DHooghe Beachcleaners.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten