zondag 2 september 2018

Hoe kom je erbij...

Hoe kom ik erbij...

Mijn deelname aan de Absa Cape Epic was helemaal niet gepland.
Elk jaar volg ik wel de wedstrijd, spreken we over het wedstrijdverloop onder vrienden en droom je bij het slapen gaan om ooit eens deze wedstrijd te rijden tussen al mijn idolen.

Op 6 augustus 2018 werd ik door Lucas van onze Squadra getagd in een Facebook bericht van een Brugse fietswinkel. Daar stond op ‘Share this post amonght your hardcore MTB friends and make someone very very happy’. Wat Lucas dus deed.... waarom hij aan mij dacht... een raadsel.

Zonder nadenken stuurde ik mijn interesse in deze wedstrijd via mail. ‘Ik win toch nooit iets was mijn gedachte’. Even later kreeg ik bericht dat het loterij ticket voor de Absa Cape Epic 2019 voor mij was...    eeeeeuuuuhhhh en nu?
Je moet weten dat een deelname bemachtigen voor de Cape Epic overeenkomt met Euromillions winnen, in mijn geval toch. Eigenlijk, misschien had ik wel beter meegedaan met Euromillions...

Ik zette evensnel een bericht in onze PH.SDG whatsapp groep. Wie wil met mij mee?
Evensnel kreeg ik antwoord ‘je bent opgelicht Nino! ‘.
Nee boys... dit is ECHT waar.  
PH.SDG is trouwens de naam van ons team. 9 kanjers van bikers/renners vormen samen een Cycling Club. Onze eigen gepersonaliseerde outfit is stilaan gekend in de mtb-wereld.
Pedal Harder - Squadra Di Gara is het dus volledig. Naast fietsers zijn het allemaal kanjers van vrienden geworden!!.. . Er is er 1 die stiekem hoopt mee te kunnen maar helaas kan Bart niet mee op advies van zijn cardioloog. We hebben elkaar beloofd ooit een andere meerdaagse in team te rijden. Bart mag geen zware inspanningen doen in warme temperaturen.

Maar wie gaat dan mee?
Stilaan blijft er niemand meer over van bikers die ik ken. Allen wensen ze me veel succes maar als ik niemand vind, dan ga ik niet....
Op bezoek in de fietswinkel Vegabike te Tielt, vraag ik of zij misschien iemand kennen die dit avontuur kan en wil aangaan. ‘s Avonds krijg ik een mail met daarop een naam en telefoonnummer.
Ik bel en vraag Wouter of hij interesse heeft in de Cape Epic. Aan de andere kant van de telefoon hoor ik ‘eeeuuuhhhh, ik ben op vakantie, mag ik daar even over nadenken, eeeeuuuhhh, ik zeg niet nee’. Lang heeft Wouter er niet over nagedacht, enkele dagen later vormen we een team.
Zonder elkaar te kennen trekken we dus samen op avontuur. We zullen het beste van onszelf moeten geven, altijd op elkaar moeten kunnen rekenen en samen moeilijke momenten beleven, maar ik ben ervan overtuigd dat we samen een fantastische tijd zullen hebben daar in Zuid-Afrika.
Op het Benelux Kampioenschap MTB op de Kluisberg op 19 augustus ontmoeten we elkaar voor het eerst. De start van een nieuwe vriendschap!

Wouter Peeters en Bart Goudeseune from Belgium!  Hoe zal dat klinken daar op het startpodium?




Sponsored by DHooghe Beachcleaners.

























Geen opmerkingen:

Een reactie posten