maandag 3 september 2018

voorbereiding...

De voorbereiding...

de afgelopen weken stond alles al in het teken van...

de school voorbereiden op de komst van alle leerlingen,
lessen voorbereiden want ik heb ook een LO-opdracht dit schooljaar...
de kids voorbereiden op het nieuwe schooljaar...
de bike voorbereiden op de komende woon-werk ritten...

en voorbereiden voor de Cape Epic 2019. De mentale start voor mij is vandaag op 3 september 2018.
Maar niet alleen mentaal maar ook fysiek.
De komende maanden zullen er anders uitzien dan eerst gepland. Maar de mensen die mij al een beetje kennen weten dat ik structuur/planning belangrijk vind en ik mij niet onvoorbereid in iets gooi...

Vandaag stond mijn eerste trainingsrit 'Cape Epic' op de planning. Rustige duurtraining langs het kanaal. Vlak en rustig jaagpad, souplesse met lichte versnelling.
Ik heb de maandag vanaf 13u.15 tijd om te trainen. Maar vandaag heb ik exact 2u. en 6 minuten de tijd. Want dan moet ik aan de school staan en naar de logo rijden. Ik stap mijn Scott Scale (met strandbanden) op. Ik heb zin in een symbolische eerste 'Cape Epic' rit. Plan gewijzigd, ik rij richting de Westhoek.
Het is er rustig, licht glooiend en mooi. Hier staan er nog mensen vredig goeiedag te knikken aan de voordeur, ligt de kat poeslief in de graskant en schrikken de koeien als je luid 'boe' roept. Ik passeer de Flanders Fields, moet me af toe intoomen en keer terug langs Zonnebeke. Ik moet er altijd terugdenken aan mijn kinderjaren. Langs de achterkant van de plaatselijke begraafplaats groet ik Pepé, klein Meméétje en groot Meméétje. Ik hoor hen al zeggen, ' Bartje, ge moet olik opletten daj nietn tegenkomt é hunter in den Afriek'. Waarschijnlijk heb ik een deel van die voorzichtigheid meegekregen door hen. Ik bereid me altijd voor op wat komen zal. Vandaag dus 2u.50 op de Garmin. Nog niet veel maar het is een start. Straks nog langs voor de eerste keer bij de sportdokter.
Zondag start ik in de Grand Raid Godefroy te Bouillon, niet zoals andere jaren, knallen voor een top10 plaats op de korte afstand, maar ik rij de 90 km marathon met mijn Epic teammie! Een eerste avontuur!

Sponsored bij DHooghe Beachcleaners.



2 opmerkingen: