maandag 7 januari 2019

2019...

Het jaar 2019 is ondertussen uit de startblokken geschoten. Die eerste dagen, weken is het telkens met z'n allen elkaar 'het beste wensen' of 'ne gelukkig nieuwjoar' zeggen.
Wat ik vaak mocht horen is 'tga doar rappe zien wei nu den Epic'.
Wie naar 'Eigen Kweek' kijkt zal stilaan vertrouwd geraken met ons dialect uit West-Vlaanderen.

Net zoals de dialoog in de eerste aflevering van de derde reeks 'Eigen Kweek':

De nieuwe korpschef van het lokale politiekantoor in Wijtschate bepaalt enkele nieuwe regels.
'Vanaf nu geen Diksmuidse boterkoeken meer op het werk. Er zijn enkel sporen van suiker, bloem en vingers van agenten te vinden. 
Eeuh Chef, en eeeuuhh lukken, mag dat nog? Das drooge...
Lukken? Wat is dat lukken?

Hilarisch!!!    'Lukken' zijn dus harde koeken van Jules Destrooper, die ook na Nieuwjaar vaak uitgedeeld worden aan elkaar.
Maar 'ga da wel lukken gunter'? , is natuurlijk ook Westvlaams. Gaat het lukken om klaar te zijn voor de Cape Epic... ?     We doen ons best!!

Inderdaad, nog 10 weken voor Wouter en ik aan de proloog staan van de Absa Cape Epic. Eerlijk, ik ga ermee slapen en ik sta ermee op. We zijn aan de volgende voorbereidingsfase gekomen op het vlak   van trainingen. Vanaf januari staan al meer specifieke trainingen gepland. De rustige duurtrainingen worden nu ook nog gecombineerd met intensievere momenten. Samen met krachttraining, core-training en lenigheid naast de fiets. Het mag al wat sneller, harder of hoger gaan. Dit kan je alleen maar doen als de basisuithouding in orde is. De eerste week van januari was ik in de Ardennen. Gelukkig nog geen sneeuw. Ik kon er enkele langere beklimmingen doen, weliswaar op de weg. Er passeerden enkele gekende hellingen onder de wielen. Luik-Bastenaken-Luik in de winter is niet bepaald ideaal als je geen specifiek doel hebt. Ik ben maar enkele fervente fietsers tegengekomen. Maar de kilometers in de mooie natuur gaven mijn opnieuw extra motivatie om door te zetten nu.
Zolang het niet gaat sneeuwen of glad wordt op de weg, kunnen we verder trainen. Ik ben ondertussen aan mijn derde verkoudheid toe. Zolang het maar bij een snotneus blijft ben ik safe. Hoe dichter bij de start, hoe minder interessant het is om ziek te worden natuurlijk. Maar de langere uren in het vochtige weer helpen natuurlijk niet. De komende weken op tijd in bed, het geheim? Ik zie vele bikers de zon opzoeken, groot gelijk als je dat kan. Het verlangen naar de warme zonnestralen in Zuid-Afrika is bij ons veel groter. Maar het kan niet anders. Wat zal dat in maart genieten zijn!!

Binnenkort worden de namen bekend gemaakt van de prof mountainbikers die eveneens aan de start zullen staan van de Absa Cape Epic. Ook iets om naar uit te kijken, nietwaar... u leest er zeker meer over in mijn volgende post.

De afgelopen week werden ook onze Scott helm, schoenen en kousen geleverd. Wat is dit toch ferm gerief. We zijn beiden zo fier dat we met het beste materiaal kunnen biken in maart. Ja, je leest het misschien tussen de lijntjes, we kunnen bijna niet meer wachten om te vertrekken.

Als je de foto van de Groenlandberg hieronder bekijkt, dan kan je niet anders dan wegdromen!! Hij wordt vergeleken met de Mont-Ventoux in de Tour de France. Wat een prachtig landschap!

Eindigen doe ik met de woorden van Kate Courtney (huidige Wereldkampioene MTB XCO bij de dames) vandaag op Instagram:

JUST GO 💥👊
Don't think, just go! You might be surprised by what you're capable of.



Maak er een geweldig jaar van!!


Nino B




Sponsored by Archi-Co.be, 2Rebuild.be, Van Trimpont, VegaBike, Fietspositionering-DM.be, Scott,
Bank Delen, KoersKaffee, Gobik.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten