maandag 3 december 2018

Looking forward...

De dagen worden korter,
de nachten worden langer.
De wegen worden natter,
de paden worden vuiler.
De bomen worden kaler,
de weken vliegen voorbij.

En de trainingen worden intenser...

Om goed voorbereid aan de start te staan in maart 2019, moet ik rekening houden met de fundamentele aspecten van de trainingsleer. Gelukkig heb ik die goed gestudeerd toen ik nog op de schoolbanken zat, die kennis komt altijd wel eens van pas zo blijkt.

Het eerste aspect, ontwikkelen van de cardiovasculaire motor. Hierop werd de afgelopen maand de focus gelegd. Ik heb er net geen 1600 kilometer fietsen opzitten. Deze trainingen zijn niet bepaald moeilijk en sexy te noemen. Ze zijn zelfs saai, maar ze zijn de bouwstenen voor wat nog moet komen.
Ik probeer mijn tenger lichaam te laten wennen aan het steeds langer fietsen met zoveel mogelijk gebruik van de aanwezige zuurstof en vetten in mijn lichaam. Klinkt raar misschien, maar enkel op die manier kan ik de 8 dagen overleven tijdens de Absa Cape Epic 2019.

Ondertussen was het ook een maand waar vooral keuzes moesten gemaakt worden. Sponsors, kledij en verblijf voor/na de wedstrijd.

Met trots kan ik de volledige lijst sponsors aan u voorstellen die ons ondersteunen in onze grote droom.
Deze mensen zorgden de afgelopen weken voor de extra motivatie tijdens de lange rustige duurtrainingen. Als er mensen in je geloven en je steunen dan is het gemakkelijker om jezelf naar een beter niveau te tillen. Dan wil je hen en jezelf niet teleurstellen. Langs deze weg bedank ik hen dan ook voor het vertrouwen!!! DANKIE allen!

Hier zijn ze dan :

















                                     
Afbeeldingsresultaat voor logo scott sports


           Best een mooi lijstje!!!

De afgelopen weken waren ook cruciaal om onze gepersonaliseerde fietskledij te kiezen. Alle sponsors kregen een mooie plaats en de design is er eentje die gaat opvallen. We kozen voor een Spaans kledij merk, namelijk GOBIK. En of we daar blij mee zijn. Check gerust de website eens www.gobik.com!
Ze wisten ons ook een primeur te vertellen dat de enige echte Julien Absalon zal deelnemen aan de Cape Epic 2019 als ambassadeur van Gobik... zie je mij al staan naast de meervoudig Olympisch en Wereldkampioen mountainbiken? Ooohhh man man, wij met een outfit die dan nog eens cooler gaat zijn dan van gelijk welke ander team...    
Ook een dikke MERCI aan de enige echte designer van onze tenue, Lucas!

We vertrekken op woensdag 13 maart 2019 en landen in Kaapstad op donderdag. We hebben dus nog 3 dagen vooraleer we aan de start staan van de proloog aan de voet van de Tafelberg in Cape Town. De keuze voor ons verblijf is gevallen op Roodenburg House, gelegen in Rondebosch. (www.Roodenburghouse.co.za) Op wandelafstand van de Universiteit van Kaapstad. De eigenaar Pat heeft ons al verzekerd dat Wouter en ik in de suite mogen overnachten. Hij voorziet ook extra berging voor ons materiaal. Een hele geruststelling. Vanaf zondagavond slapen we dan 7x in een
1-persoonstent...

Vorige week werden de renners en teams bekend gemaakt die als amateurs aan de start zullen staan. Volgend jaar doen er een groot aantal Belgen mee. In totaal een kleine 50-tal. In onze categorie, het Master klassement, staan nog 9 andere Belgische teams ingeschreven. Zo komt er nog een gezonde ambitie bij om daar toch als eerste Belgische Master team te finishen... mag dat? Waarom niet.
Ook Erik Dekker en Maarten Tjallingii zullen onze concurrenten worden! Wow!
Via Facebook kreeg ik de dag nadien al een verzoek om lid te worden van een groepje van alle Belgische deelnemers voor 2019. Met de bedoeling om elkaar vooraf al te leren kennen en eens samen te trainen. Sommige reden de race al in het verleden en kunnen ons helpen met raad. I'm inn!

Over de professionele renners aan de start zal ik later wel nog eens schrijven.

December is ondertussen al een paar dagen ver. Als er iemand goesting heeft om eens samen te trainen, laat het weten!

Ik wil graag afsluiten met een quote uit de vroegere Rocky films:

'Real change comes from inside! '


NinoB


Sponsored by Archi-Co.be, 2Rebuild.be, Van Trimpont, VegaBike, Fietspositionering DM,
                       Bank Delen, KoersKaffee en Scott.



              





                                   

                                 



                               




Geen opmerkingen:

Een reactie posten